Mijn phone – iPhone 5 + mijn apps

16 Mrt

Eigenlijk heb ik hem al even in mijn bezit.. Maar vandaag toch even een artikeltje erover.. Mijn nieuwe telefoon.. Sinds mijn iPhone 3 ben ik een beetje Apple addicted.. Ik ging van een iPhone 3 naar een 4 naar een 5.. Kan niet zonder onze iPad.. En de pc die ik tegenwoordig gebruik is een Mac.. Jaa een echte apple gebruiker!

Eigenlijk mocht ik *eigenlijk wij* nog geen nieuwe telefoon.. Mijn abbo loopt pas halverwege augustus af en ik mocht in juni een nieuwe telefoon uitzoeken.. Vriendlief moet nog een jaar langer met zijn abbo maar eigenlijk wou hij al wel een nieuwe telefoon.. *hij had een 3 jarig abbo, en we deden dus ongeveer anderhalf jaar met onze Iphone 4* Zo was hij aan het rondsnuffelen op internet en kwam die 2 spiksplinter nieuwe witte iPhone 5 tegen! Na een belletje over de prijs en wat vragen maar besloten om het te doen.. Ze waren namelijk goedkoper als in de winkel maar nog wel helemaal in het plastic.. Smiddags heeft vriendlief ze gereserveerd en savonds konden wij ze ophalen! Inmiddels had ik mijn iPhone 4 al verkocht en stond die van vriendlief op internet en konden wij onze nieuwe Phones in gebruik gaan nemen!

Enn wat ben ik er blij mee zeg.. Eerst vond ik het wel wat onzin, want waarom zou ik nou al een nieuwe telefoon moeten als mijn eigen het nog goed doet en er nog goed uitziet.. Maarja de kans die wij nu hadden zouden we niet weer snel tegen komen..

Ik heb direct bij de media markt een hoesje er om heen gehaald.. Ik moet echt een hoesje erom.. Anders vind ik het gewoon zonde.. Ik ben veelste bang dat er krassen op komen of dat ik hem laat vallen ofzo.. Het hoesje is zo goed als doorzichtig zodat je de achterkant nog wel kunt zien door het hoesje heen.. Ik vind het wel wat hebben.. De screen protector die erbij zit was echt ruk.. 100 duizend belletjes eronder en hij is zo dun dat die wanneer ik iets te hard in mijn hoesje knijp er al lucht onderkomt.. Beetje jammer maar daar leren we dan maar mee leven.. hihi!

Enn dan op naar al mijn apps.. Het zijn niet veel bijzondere apps en de meeste zou iedereen wel kennen.. Dus als je nog een leuke app weet laat dan ff een reactie achter!

Allereerst de eerste pagina.. Hier heb ik alle standaard app staan die al op de telefoon stonden..
Berichten; de standaard smsjes en de iMessage.. Deze gebruik ik heel veel.. Vaker als Wats app.. Veel mensen die ik ken hebben ook iMessage dus dat wel handig..
Agenda; Hier zet ik wel al mijn afspraken in, maar ik moet zeggen dat ik er weinig in kijk.. Ik heb bijna altijd een gewone agenda bij me, maar voor de gevallen dat ik geen agenda bij me heb is het wel handig..
Foto’s; Nou spreekt voor zich.. Hier staan echt al mijn foto’s in sinds ik een iPhone heb..
Camera; Gebruik ik best wel veel al gebruik ik ook heel veel andere foto pogramma’s..
Kaarten; Jaa deze gebruik ik ook nog wel eens.. Vooral om een plaatst op te zoeken die ik niet ken, of als tomtom voor kleine onbekende stukjes..
Notities; Deze gebruik ik heel veel.. Ik hou al mijn gekeken films er in bij, ik maar ik boodschappenlijstjes in, gebruik het om films op te schrijven die vriendlief mag downloaden en dingetjes die ik zo even moet onthouden.. Super handig en altijd bij je..
Hulpapps; Hierin zit de rekenmachine, de wekker, een kompas, een uitgebreide rekenmachine en een rekenmachine om verschillende valuta’s uit te rekenen..
App store; Spreekt voor zich..
Weer, aandelen, herinneringen, hulpapps, itunes, game center, instellingen, passbook en video’s gebruik ik eigenlijk nooit..

De 2e pagina is de pagina die ik het meest gebruik.. Alle sociale media zit er en de foto bewerkings dingetjes..
Contacten; spreekt voor zich, al gebruik ik die nooit, ik ga altijd via het telefoontje links onder in beeld
Facebook, Twitter, WhatsApp, Tumblr, WordPress, Facebookmessenger, Pinterest en Youtube spreken ook voor zich.. Als je me wilt volgen op verschillende media kan je in de menu balk aan de linkerkant kijken..
Het mapje origineel daar staan alle originele apps in.. Dit omdat de icons die ik gebruik bewerkte zijn.. Komt zo nog aan bod..

Dan op naar de games.. Ik moet zeggen dat ik de helft eigenlijk nooit speel, maar vind het toch wel leuk om ze er op te hebben.. Smurfs speel ik best wel vaak.. Al loop ik op mijn telefoon wat vast.. Op de iPad speel ik hem ook en daar ben ik al best ver.. Eigenlijk is het met alle games zo dat ik ze op de iPad actiever speel.. Solitaire speel ik wel vaak op de telefoon.. Vooral in bed als ik niet kan slapen..

Fotobewerking.. Ik hou ervan.. Helemaal nu het zo makkelijk op je telefoon kan.. Instagram is toch wel mijn favoriet.. Verder gebruik ik effectly en Instacollage ook best vaak.. De rest niet echt.. Die zijn meer om af en toe mee te spelen..

Op de laatste pagina staan alle apps die ik weinig gebruik.. En niet mijn hoofdpagina verdienen haha! Hier komen ook alle apps die ik nieuw gedownload heb en worden ze zo naar het juiste mapje gesleept..
Flashlight; Deze vind ik echt super handig.. Mijn telefoon staan altijd op automatisch licht aanpassen dus er komt niet veel af.. Dan is deze app echt handig.. En echt super vel..
Girlscence en Linda; Deze kijk ik altijd even door in de pauze.. Verder doe ik er niet veel mee..
Flitsmeister; Deze gebruik ik vaak als ik een stuk moet rijden.. Deze app vreet baterij maar bespaard je wel dikke bekeuringen.. Deze app geeft namelijk alle flitsers aan.. Vaste maar ook flitsers die er tijdelijk staan.. Super handig, vooral voor de mensen die net als ik wel eens te hard rijden..
Kruidvat; De app van de kruidvat zelf.. Je kan je spaartegoed bekijken, aanbiedingen zien en extra voordeel dingen activeren en bekijken..
Emoticons; Staat er op en komt dus automatisch overal waar ik moet typen..
Skypath; De app van Imageshack.. Heb hem gedownload om te proberen, maar nog niet echt wat meegedaan..

CocoPPa; Jaaaa dit is zo’n leuke app.. Op mijn pagina met facebook enzo zie je andere Icons dan normaal.. Deze kun je in deze app downloaden.. Je moet alleen zoals ik het begreep de originele app wel houden.. dus vandaar het mapje met origineel op de 2e pagina..
Pimp my kb; Gedownload maar nog nooit naar gekeken.. kan er dus eigenlijk wel weer af..
Zoek iPhone; Super handige app.. Een vriendin van mijn haar telefoon was gestolen en door deze app heeft ze hem weer terug.. Als je de app geactiveerd hebt kun je wanneer je je telefoon kwijt bent ergens anders zien waar jou telefoon uithangt..
Checkmark; Handig om allemaal lijstjes te maken.. Heb hem alleen nog niet gebruikt.. dus geen idee als die fijn is.. Is normaal een betaalde app, maar kwam hem tegen bij app van de dag en vond hem wel handig klinken..
My Vodafone; De app van Vodofone.. Super handig.. Je kan je lemiet bekijken en je abbo verhogen..
MB Meter; De naam zegt het al.. Deze app houdt precies bij hoeveel internet je verbruikt hebt.. Niet alleen via 3G maar ook via WIFI.. Kun je je mb’s een beetje in de gaten houden..
AppvandeDag; De beste app die ze ooit uitgevonden hebben.. Elke dag een app die normaal betaald is, die dag gratis.. Dit zijn soms de meest nutteloze apps, de domste spelletjes, maar ook vaak genoeg handige apps! En niet alleen de apps die normaal 89 cent zijn, nee ook de dure apps..

Wat voor een telefoon hebben jullie en welke apps gebruiken jullie veel?

Liefs

6 Reacties to “Mijn phone – iPhone 5 + mijn apps”

  1. Lois Lorinde 16 maart 2013 bij 10:02 #

    Erg leuk om te zien! Ik mis mijn ipod๐Ÿ˜ฆ

  2. miladylike 16 maart 2013 bij 13:15 #

    Leuk artikel!๐Ÿ™‚

  3. Britt 16 maart 2013 bij 17:17 #

    Hihi, ik heb helemaal niets met de i, maar m’n broertje wel! Heeel af en toe mag ik ook eens een spelletje doen.๐Ÿ™‚

  4. Cynthiiaa 16 maart 2013 bij 21:19 #

    Bedankt, ik heb de app van de dag gedownload, ben benieuwd! Ik hoorde mijn zus weleens over de Facebookpagina, maar dit is natuurlijk veel handiger! Leuke apps heb je ook in bezit.๐Ÿ™‚

  5. Mcdid 17 maart 2013 bij 18:47 #

    Ik kom net via via op je blog, leuke blog heb je! Ik had een Iphone, maar dat was niets voor mij. Ben overgestapt op Samsung, met Android. Krijg deze week mijn nieuwe telefoon binnen, de Note 2. Ben zo benieuwd ernaar!

  6. Resy 18 maart 2013 bij 18:27 #

    Leuk om te zien! Zelf heb ik ook emoticons erop gezet, maar nadat ik het als toetsenbord heb ingesteld kon ik de app gewoon verwijderen maar kan ik nog wel gewoon de emoticons gebruiken, dus je hoeft hem niet perse te bewaren๐Ÿ˜‰

    Bedankt trouwens voor je berichtje op mijn artikel, ik zal van de week eens wat gaan rondkijken op ebay

Geef een reactie

