Personal – Mijn 2e wedstrijd gehad!

24 Feb

Eigenlijk is het vandaag tijd voor een my life in piccs, ik had alleen zo weinig foto’s gemaakt dat ze nog niet een artikel waardig zijn.. Dus daarom vandaag een persoonlijk artikel en later weer een my life in piccs! Afgelopen vrijdag had ik namelijk mijn 2e wedstrijd op de manege! En vandaag even een verslagje erover!

Afgelopen vrijdag was dus mijn 2e wedstrijd! En ik moet zeggen ik was tevreden! Helaas net geen winstpunt maar daar ging het me ook niet om.. Ik deed dit keer meer mee om gewoon weer even te rijden en vooral te oefenen! Ik weet nu al dat ik met Koninginnen dag gaan knallen!

De maandag ervoor was de laatste keer dat we nog even konden oefenen.. Enn het enige opstakel voor mij was de galop.. In de proef die ik zou rijden moet je een rondje galop op de linkerhand en een rondje op de rechter.. Ik had alleen voor mijn les nog nooit los gegalopeerd.. Ik durfde het niet goed door mijn crash een aantal jaar geleden.. Maaar ik moest mijn angst overwinnen en gingen we die les dus voor een galopje! Eerst aan de longe en daarna los proberen! En ja hoor I DID IT! En trots dat ik was..

Enn nu op naar vrijdag! De dag begon al iets anders dan gepland toen ik op de manege kwam.. Het had namelijk gevroren, dus de buitenbak was kneiter hard, en de leidingen waren bevroren.. Dat werd dus niet buiten drafen of galoperen en alleen maar rustig stappen.. Verder was het kneiter koud en waaide het behoorlijk! Maar we gingen er gewoon voor om er een leuke dag van te maken!

De dag begon met de gevorderen.. De F9, 7, 5 en 4 werden gereden! Daarna was de uitreiking van deze groep en daarna begon mijn groep de F3.. We reden met een behoorlijke groep.. Zegmaar gerust een grote groep.. Namelijk 13 man.. Ik was gelukkig al als 2e aan de beurt en kon daarna lekker bij iedereen kijken!

En daarna was het tijd voor de uitslag.. Ik wist al dat ik niet hoog zou eindigen.. Ik had 1 rondje galop niet gedaan en ik had een figuur niet compleet gereden.. Verder was ik zelf erg tevreden over mijn proef en het viel me ook al mee dat ik niet als laatste geëindigd was! Ik had 206 punten gehaald.. Net niet genoeg dus.. Bij 210 krijg je namelijk een promotie punt.. Helaas, maar het maakte me niet heel veel uit.. Ik had er zelf een goed gevoel over!

De rest van de dag ben ik lekker op de manege gebleven! Ik heb geholpen met de kleintjes door het brengen en ophalen van de bak en natuurlijk om te kijken!

Het was echt een super leuke en vooral ook gezellige dag! Veel geleerd van anderen en toch wel een beetje trots op mezelf!

Liefs!

5 Reacties to “Personal – Mijn 2e wedstrijd gehad!”

  1. Suzanne 24 februari 2013 bij 11:23 #

    Wat goed van je! En wat een mooi beestje zeg! Ik ben wel jaloers, ik heb vroeger gereden, maar op de manege was het niet leuk meer. Ik zou zo graag weer willen rijden.

  2. Elana 24 februari 2013 bij 11:43 #

    Suuperleuk! Wat een mooi paardje rijd je! Ik ga volgende week voor mijn laatste winstpunt m1, daarna weer goed oefenen voor de volgende categorie🙂 Knap dat je toch een rondje galop hebt gedaan, ik weet dat het lastig is om je angst te overwinnen, maar als je eerste stap is gezet komt het vaak snel goed! Paardrijden is zo’n heerlijke afleiding van het dagelijks leven..
    Liefs,
    xx

  3. Josephine 24 februari 2013 bij 12:06 #

    Ah, net die vier punten, maar hé, je hebt heel goed gedaan. Wat fijn dat het een superleuke en gezellige dag was!

  4. Shannon 24 februari 2013 bij 18:46 #

    Aaaah ik ben trots op je dat je los gegalopeerd hebt! Wat een schattig paardje🙂

  5. sisier 25 februari 2013 bij 11:31 #

    leuk zeg, en super goed dat je voor het eerst echt los in galop gegaan was, volgende keer gaat vast nog beter en dan haal je een punt🙂

Geef een reactie

