Persoonlijk – Mijn eerste concour als ruiter

28 Okt

In mijn vorige persoonlijke artikel over het paardrijden konden jullie al lezen hoe het rijden me afging en dat ik ging mee doen aan mijn eerste concour als ruiter.. *klik* Nou dat concour is geweest en het ging echt super! Vandaar vandaag een verslagje met natuurlijk wat piccs!


-Klaar om te gaan inrijden-

Vorige week zaterdag (de 20ste) was er dus een concour bij de manege waar ik rij! Er deden meiden en jongens mee van verschillende leeftijden en in verschillende niveau’s.. Zo start je als beginnend ruiter bij de F1 en gaat het steeds verder op.. De dag begon met het hoogste niveau en halverwege was er een uitreiking.. Daarna begon de F3 en toen als een na laatste was ik aan de beurt.. In de F2 (om een beetje uitdaging te hebben mocht ik de F1 overslaan)


-Tijd om naar de binnenbank te gaan voor de proef!-

De halve ochtend heb ik een beetje foto’s lopen maken en heb ik gezellig gedaan met wat mensen! Het was gezellig en ik voelde me goed! Toen ik begon met inrijden werd het al wat minder.. Ik was hondsberoerd en had behoorlijke buikpijn.. *lang leve mijn chronische darm afwijking* Het draven ging dus voor geen meter.. Maar even een broodje gegeten in de hoop dat mijn beroerdheid wegging hielp ook niet heel erg!


-Tijdens de proef-

Yup en toen was het de tijd.. De tijd dat ik me naar de binnenbaan moest verplaatsten voor mijn proef.. Met mijn verstand op nul en nergens meer aan te denken ging ik de bak in.. De jury was er klaar voor en mijn proef begon.. En eigenlijk ging het aardig okay.. Op een vergeten figuur na en een keer uit draf gaan wanneer het niet mocht en een lijn die recht moest zijn en het niet helemaal was.. Daarna moest nog 1 meisje haar proef rijden en kon het wachten beginnen voor de uitslag!


-Nog een keer tijdens de proef-

De uitslag begon bij de F3.. Bekers werden uitgedeeld aan de winnaars en rozetten en beoordelingsformulieren aan de anderen.. En daarna was de F2 aan de beurt.. Spanning en sensatie.. Van de 4 meiden was ik er 1.. En ja hoor, daar kwam het.. Eerste is geworden; Juudith… Iedereen klappen en ik stond verbaasd om mij heen te kijken! Huh hoe kon dit? Mijn eerste wedstrijd en direct een eerste prijs en een winstpunt! Ik gunde het de meiden veel meer aangezien die veel en veel jonger als mij waren *lees 10 en 14 jaar* Maar eigenlijk was ik ook wel heeel erg blij! Mijn eerste wedstrijd en direct succes! yayy!!


-Uitreiking-

Nu dus hard aan het oefenen voor de volgende wedstrijd! Dan moet ik ook een galopje kunnen! Dus we gaan hard aan de bak!


-De foto voor op facebook om mijn blijdschap met iedereen te delen haha-

Vinden jullie het leuk om vaker iets te lezen over mijn vorderingen in het rijden?

Liefs

7 Reacties to “Persoonlijk – Mijn eerste concour als ruiter”

  1. pretty beauty land 28 oktober 2012 bij 14:47 #

    gefeliciteerd!!!! super goed van je!

  2. Judith (@Judith_WHN) 28 oktober 2012 bij 16:38 #

    Leuk om te zien!
    Wat knap dat je eerste bent geworden, gefeliciteerd!🙂

  3. Kim 28 oktober 2012 bij 18:46 #

    Leuk om te lezen!

  4. Amanda 28 oktober 2012 bij 19:43 #

    Wat super gaaaaaf! Gefeliciteerd😀 Weet nog heel goed hoe het voelde als ik prijs had😀

  5. sisier 28 oktober 2012 bij 22:28 #

    Wat leuk, gefeliciteerd! Reed zelf ook altijd paard (helaas zijn de paarden waar ik mee reed verkocht). Heb zelf t/m F6 gedaan, is altijd wel leuk om te doen🙂
    Nog een kleine tip, probeer je ellebogen iets meer gebogen te houden.

    • Juudith 28 oktober 2012 bij 22:39 #

      Ahh wat balen dat de paarden waarme je reed verkocht zijn! Thanks voor de tip!!

Geef een reactie

