Persoonlijk – Hoe gaat het met paardrijden

11 Okt

Een poos terug kon je al lezen dat ik weer een actieve hobby heb en wel het paardrijden.. Toen ik zo’n 11 jaar was heb ik een blauwe maandag paardgereden alleen vond ik het toen allemaal spannend en eng.. Nu 10 jaar later heb ik het weer geprobeerd! En ik moet zeggen het bevalt me erg goed!!

Ik heb nu inmiddels zo’n 7 lessen gehad en het gaat goed! Ik vind het leuk en heb er plezier in en ik ga in stapjes vooruit! Ook wel zo leuk! Daarnaast krijg ik dus les van mijn schoonzusje *zij en haar moeder runnen samen een manege* Dus zo kletsen we iedere week ook nog lekker bij! Super gezellig!

Het lessen gaat dus erg goed! We proberen elke keer wat nieuwe dingetjes te doen of dingetjes te verbeteren.. Zo gingen we de eerste keer alleen stappen en aan de longeer lijn draven.. Nu draaf ik los en proberen we elke keer een galopje aan de lijn te doen! Dat laatste is best spannend aangezien ik er tijdens een buitenrit in galop ben afgepleurd.. En ik daarna een bezoekje bij de dokter kon brengen voor wat hechtingen en plijsters..

Verder ben ik ook lid geworden van de FNRS.. Hierdoor kun je meedoen aan wedstrijden en krijg je een ruiterpaspoort.. Dit maakt het makkelijk als je ergens anders bijvoorbeeld een buitenrit wilt maken.. Je krijgt dan een paard of pony die geschikt is voor jouw niveau..

Enn daar komt het dan.. Hierdoor kan ik dus ook wedstrijden gaan rijden.. Nu denken jullie vast uhhh is dat niet wat snel.. Yup dat is het zeker.. Maar de manege waar ik rij heeft 20 oktober weer wedstrijden en schoonzusje vond dat ik daar ook best aan mee kon doen.. Ik begin bijna helemaal onderaan maar dat maakt niet uit.. Het is een leuke uitdaging en zo leer ik weer wat bij!

Vinden jullie het leuk om een verslagje van de wedstrijd te zien?

Liefs

4 Reacties to “Persoonlijk – Hoe gaat het met paardrijden”

  1. Malou] 18 oktober 2012 bij 18:35 #

    Leuk artikel en mooie foto’s🙂

  2. Josephine 19 oktober 2012 bij 09:31 #

    Ai, pijnlijk dat je ervan af bent gepleurd. Wat gaaf dat je al aan wedstrijden mee mag doen, snel, maar wel leuk😀 Keep us up to date zal ik zeggen!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Persoonlijk – Mijn eerste concour als ruiter « Watevahdude's Blog - 28 oktober 2012

    […] al lezen hoe het rijden me afging en dat ik ging mee doen aan mijn eerste concour als ruiter.. *klik* Nou dat concour is geweest en het ging echt super! Vandaar vandaag een verslagje met natuurlijk […]

Geef een reactie

