DIY; American Flagg Shirt

9 Apr

Vandaag een keer een DIY.. Ik wou deze al een behoorlijke poos maken, maar kwam er telkens niet aan toe! Maar afgelopen vrijdag wel!

Benodigdheden;
* Wit shirt
* Karton
* Textiel verf
* Kwasten
* Glas water
* Keukenpapier
* Voorbeeld van wat je wilt maken
* Eventueel Papier, pen en schaar

Hier zie je de textiel verf, de kwasten en het papier met mijn ster er op.. De textiel verf kun je gewoon bij een hobbywinkel kopen.. Mijne komen van de pipoos.. Mijn kwasten zijn make up kwasten van de HEMA.. Ik heb deze gebruikt omdat deze niet haren.. Je kan natuurlijk ook gewoon kwasten van de action gebruiken.. Maar die haren vaak wel.. Mijn foundation en lipkwast gebruik ik toch nooit dus die heb ik goed schoongemaakt..

Hoe ga je te werk;
Ik ben begonnen met een gewassen shirt *voor mijn textiel verf is dit nodig* Hier heb ik een stuk karton in gedaan om het doordrukken te voorkomen.. Ik ben zelf uit de losse pols begonnen met de rode strepen.. Ik was zo slim om eerst 2 strepen te zetten voor het vak waar de sterren komen.. Helaas heb je dan dus ook rode strepen in de witte vakken.. Dus daar ben ik met blauw weer over heen gegaan.. Iets minder mooi..

Daarna heb ik de ster uitgeknipt en op 3 plaatsen omgetrokken met de blauwe verf.. Mijn ervaring is dat je het beter niet met potlood kunt doen.. Dit wil nogwel eens strepen achterlaten die er met wassen niet uitgaan..

Al laatst heb ik alles ingekleurd en hier en daar een beetje zwart toegevoegd..

Je kan hem natuurlijk zo inkleuren als je hem wilt.. Juist heel egaal of zoals mij met veel en weinig kleur..

En het resultaat! Ik vind hem geslaagd.. Ik heb nog geen aanfoto.. Maar die komt vast nog een keer =D

Wat vinden jullie van deze DIY?

Liefs

6 Reacties to “DIY; American Flagg Shirt”

  1. Amanda 9 april 2012 bij 13:36 #

    Echt super leuk gedaan!

  2. sisier 9 april 2012 bij 14:44 #

    creatief bezig geweest🙂

  3. Beauty Koning 9 april 2012 bij 15:42 #

    Haha, oh wat gaaf zeg!

  4. Desiree 10 april 2012 bij 06:36 #

    Tof gedaan!

  5. Judith (@Judith_WHN) 10 april 2012 bij 09:23 #

    Erg leuk!

  6. Lara Rose 10 april 2012 bij 21:31 #

    Dankje! Heel leuk dit!

Geef een reactie

