Ben jij stil?

4 Mei

De laatste dagen zie ik het erg veel voorbijkomen op hyves; ik sta stil bij vrijheid en ik ben stil. Eerst dacht ik waar gaat dit nou weer over! Tot ik tot de conclusie kwam dat dit met 4 en 5 mei te maken had. De bevrijding van ons land, en het herdenking van alle slachtoffers. 

Dus mijn vraag ben jij vanavond stil? Heb jij respect voor de mensen die vechten voor de wereld, en herdenk jij de mensen die hierdoor omgekomen zijn? Ik wel! En eigenlijk doen wij dit elk jaar! Vanaf kleins af ging ik al met mijn ouders en broer naar het monument bij ons in het dorp. Hiervoor is altijd een kerkdienst, en daarna worden er kransen gelegd bij het monument. In de tijd dat ik nog op scouting zat, stonden wij hier altijd in onze kleding als ere wacht. Wat altijd een ontzettende eer is.

En sta jij stil bij de bevrijding? Ga jij lekker feesten op een bevrijdingsfestifal zonder na te denken waarom dit eigenlijk gevierd word? En dat terwijl er over de hele wereld nog oorlogen gevoerd worden en onschuldige mensen daar de dupe van zijn?

Ik sta stil bij de bevrijding! Hoe? Door te denken dat wij van geluk mochen spreken dat wij in een vrij land wonen en leven. Door te denken aan de mensen die het niet zo makkelijk hebben, en niet hun mening mogen uiten.

Dus ik sta stil bij vrijheid en ik ben stil? Doe jij dit ook?

Xox

3 Reacties to “Ben jij stil?”

  1. Maccia 4 mei 2011 bij 17:14 #

    Ik ben stil en ik vier geen bevrijding (ik feest er ook niet op los).

  2. BeautyForGirls 4 mei 2011 bij 21:03 #

    Ik sta er wel even bij stil. Net zoals vele andere.
    Liefs, xxx

  3. BeautyForGirls 5 mei 2011 bij 18:58 #

    Hee meid, Ik heb zojuist een eigen domein gekocht. Kalypso bestaat niet meer, ik dacht ik breng je even op de hoogte. Ik volg je gewoon verder. Alleen dan onder de nieuwe naam BeautyForGirls.
    Liefs, xxx

Geef een reactie

