Day 9 – Your Beliefs

17 Nov

Tja, your beliefs? jou geloof? Geloof, daar ben ik net weer wat meer mee bezig. Als kind ging ik altijd naar de kerk met m’n ouders. Toen werd m’n moeder koster van de kerk, en hierdoor ging ik automatisch elke week weer. Op m’n 15 mocht ik zelf weten als ik ging, en vond ik uitslapen belangrijker. Het geloof heb ik toen een beetje laten vallen. Totdat ik afgelopen zomer een brief van de kerk kreeg, voor beleideniscatechisatie *geen idee als je t zo schrijft*. Opzich wou ik wel wat meer met het geloof bezig zijn en trok het me ook wel. Dus ik zit nu dus op beleidenis catechisatie. Wat houd het in? 1 keer in de 2 weken komen we met een groepje en de dominee bij elkaar en bespreken we dingen uit de bijbel. Wat geloven inhoud, wat je dan gelooft en wat het allemaal nou inhoud. Gister hebben we het er net over gehad met catechisatie. Waar geloof je in? In iets? In iemand? Nee, je gelooft in God onze Vader. Om bij hem te horen hoef je niet perfect te zijn, en hoef je niet altijd met hem bezig te zijn. Als je in hem gelooft, is hij er wanneer je hem nodig bent en helpt hij je!

Nou is het natuurlijk niet dat ik in een keer weer naar de kerk ga. Niet omdat ik nu in een keer catechisatie doe. Maar omdat ik me er fijn bij voel en meer over de God, Onze Vader wil weten. Ik me er voor openstel en ik me er fijn bij voel.

Waar geloof jij in?

Xox

Geef een reactie

