Jota weekeind was relax!

17 Okt

Jullie zullen wel denken JOTA weekeind? What the hell.. ?!?
Nou ik zal het jullie even uitleggen; JOTA betekend Jamboree on the aire. Dit is een wereldwijd weekeind voor scouting mensen. Wat houdt het in, een heel weekeind * van vrijdagavond tot zondagmiddag* zenden via de ouderwetse verbindingen met allerlei scouting groepen in binnen en buitenland.

Best tof toch?

Wat ik hier te doen had? Nou ik zit dan wel niet meer in de speltakken die deze jamboree meedoen, maar ik kon het natuurlijk niet laten om te gaan kijke bij m’n mede scouts!
Vrijdagavond heb ik voor iedereen boodschappen gedaan, en dit was belachelijk veel. Zegmaar voor zo ongeveer een heel weeshuis. Gelukkig kwam Daantje me vergezellen.

 Dit is zegmaar boodschappen kar nummer 1, hierna kwam nog een karretje c1000 en plusmarkt haha.
Daarna gezellig gedaan bij de club, nagels gelakt met de meiden, dom gedaan op een magneetbord en de opening geluisterd.. En redelijk vroeg na huis * lees half 1*

Okee we know, dit is niet mooi op de nagels, maar dit is JOTA traditie! De anderen hadden 3 kleuren op de nagels, rood, roze en bruin met een blauwe stip. Ik alleen roze met een blauwe stip.

Ons mooie bord. Tja je moet toch wat doen als je je verveelt. haha!

Zaterdag avond ook weer heen geweest. Iedereen was aant Barbequen en daarna aant afwasse, opruimen en ga zo maar door. Dus ik heb gezellig geholpen. Daarna begon het regio spel, dat ze tegen kampen en dalfsen speelden. Hierbij moet je bepaalde opdrachten, knutselen, fotograveren en opzoeken. Ondertijd kwam dalfsen bij ons op bezoek en hebben we 1 opdracht uitgevoerd. Zoveel mogelijk man in de kleinste wc. Resultaat 25 man in de wc! 

Oke dit is dus de ene helft in de wc. aan de andere kant stonden ook nog allemaal mensen samen geperst!

Een andere opdracht was een zo’n hoog mogelijke menselijke toren te bouwen. Nou daar zijn wij natuurlijk erg goed in. Zet iedereen op een schuine zand wand en doe de benen op elkaar. Zet de bovenste er nog even 1 op de rug en tadaa, dan krijg je dit resultaat.

Daarna even naar de snackbar geweest met harrold wendy en lisanne en toen weer gezellig gedaan in het gebouw. Rond half 1 werden de groep kinders gedropt en moeste ze een end lopen. Verstandig als k was, ging ik maar snel naar huis zodat ik niet zo gek was om ook maar mee te gaan lopen!

Al met al een erg gezellig weekeind dus!

Iemand ook nog aan de JOTA gedaan?

xox

Geef een reactie

